Open Your Claim Online Ouvrez votre réclamation en ligne
If there has been damage to your vehicle, if you’ve sustained an injury from a collision or other incident, or if your vehicle has been stolen, the first step in the insurance and repair process is opening a claim. You can use this form to open the following types of claims with Manitoba Public Insurance:
- Collision claims (drivable and non-drivable)
- Personal injury claims
- Non-collision claims (hail, vandalism and other damage)
- Theft claims (total, partial and attempted)
Alternatively, you can also report your claim by calling MPI’s Contact Centre at 204-985-7000 or toll-free at 1-800-665-2410.
Completing the form
If you have been in a collision or other incident, move to a safe location and follow these steps to open your claim:
- Have the following information ready as you’ll be asked to provide these details about the incident and those involved:
- Peril type (cause of the damage)
- Date, time, and location of the incident
- Vehicle plate/policy/permit number
- Third-party information (if applicable)
- Registered owner information (name of the registered owner of the vehicle, as listed on file with MPI)
- Driver information
- Provide the details of the incident. You’ll be asked to provide a detailed account of what happened in your own words.
- Carefully review the information you've entered and click the “Submit” button. MPI will then contact you with a claim number and discuss what steps you should take next.
Si votre véhicule a été endommagé, si vous avez subi une blessure suite à une collision ou un autre incident, ou si votre véhicule a été volé, la première étape du processus d’assurance et de réparation consiste à ouvrir une réclamation. Vous pouvez utiliser ce formulaire pour ouvrir les types de réclamations suivants auprès de la Société d'assurance publique du Manitoba :
- Réclamations pour collision (carrossables et non carrossables)
- Réclamations pour dommages corporels
- Réclamations non-collision (grêle, vandalisme et autres dommages)
- Réclamations pour vol (total, partiel et tentative)
Vous pouvez également signaler votre réclamation en appelant le centre de contact de MPI au 204-985-7000 ou sans frais au 1-800-665-2410.
Remplir le formulaire
Si vous avez été victime d'une collision ou d'un autre incident, déplacez-vous vers un endroit sûr et suivez ces étapes pour ouvrir votre réclamation :
- Préparez les informations suivantes, car il vous sera demandé de fournir ces détails sur l’incident et les personnes impliquées :
- Type de péril (cause du dommage)
- Date, heure et lieu de l'incident
- Numéro de plaque/politique/permis du véhicule
- Informations de tiers (le cas échéant)
- Informations sur le propriétaire enregistré (nom du propriétaire enregistré du véhicule, tel qu'indiqué dans le dossier de MPI)
- Informations sur le conducteur
- Fournissez les détails de l’incident. Il vous sera demandé de fournir un récit détaillé de ce qui s’est passé dans vos propres mots.
- Examinez attentivement les informations que vous avez saisies et cliquez sur le bouton « Soumettre ». MPI vous contactera ensuite avec un numéro de réclamation et discutera des étapes à suivre ensuite.